7. huhtikuuta 2013

04/04/13

Ruokapäiväkirja 04/04/13:

Aamupala:
* omenakaneli-pikapuuroa (parasta!)
* 1 dl maitoa

Lounas:
* riisiä
* kanalihapullia
* kukkakaalia
* salaattia

Myöhäinen päivällinen:
* perunamuusia
* jauhelihapihvi
* salaattia
* 2 dl maitoa

Lisäksi illalla:
* 2 lasillista punaviiniä

Kävin tänään Alkossa pitkästä (vai onko siitä edes kauan?) aikaa. Menin siinä pirtsakkana kassalle valkoviinipullo kourassa ja olin valmiina maksamaan, kunnes Alkon kassaneiti kysyi näyttää henkkareita. Minä vastasin, että tottakai ja aloin kaivamaan lompakkoa. Kun ajokorttia ei löytynytkään lompakosta, se oli yhtäaikaa jääkylmä vesi niskaan ja shokkihoito. Asiaa ei auttanut se, että olin autolla liikenteessä ja ajokortin olinpaikasta ei ollut mitään tietoa. Apua?

Neiti lupas pitää pulloa syrjässä, että voin hakea sen myöhemmin. Totesi vielä siihen perään, että hänkin olisi kauhuissaan, jos ajokortti olisi hukassa. Ajokortti löytyi kotoa laukusta, joten mulla kesti yhteensä 15 minuuttia koko matkassa, kunnes olin jälleen Alkossa. Kassaneiti mumisi siinä kassalla, että oli kuulemma vienyt pullon jo hyllyyn. Mitä h*lvettiä?? Mulla oli muutenkin ollut paha päivä takana, joten puhisin siinä itsekseni, vaikka näin jälkeenpäin ajateltuna se olikin ehkä hieman noloa, eikä kyseessä ollut suuri asia. Jollain tapaa se on harmillista, että asiakaspalvelijat joutuvat niin usein kärsimään asiakkaidensa töykeydestä ja huonotuulisuudesta.

Kassaneiti kipitti hakemaan mulle pulloa, koska minä itse olin päättänyt, etten hae sitä, koska se oli luvattu pitää mulle siinä kassalla. Jonoa alkoi kertyä ja olin jo niin pahalla päällä, että nappasin vielä pullon punaviiniä hyllystä kouraan, iskin ajokortin tiskiin ja maksoin molemmat pullot. Kotona mulle selvis, että yllätysvieraita oli tulossa viettämään meille iltaa ennen baariin lähtöä ja illan mittaan niitä tuli vielä lisää. Illalla minäkin katsoin keittiön sotkua ja päätin itsekin ottaa pari lasillista viiniä, jotta pahin kireys katoaisi. Minä jäin keräilemään tyhjät pullot, kun muu väki lähti keskustaan päin ja olin jo ihan hyvällä tuulella, kun koti oli puhdas ja pääsin itse nukkumaan.

Nimim. Hankala asiakas?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!