8. huhtikuuta 2013

08/04/13

Ruokapäiväkirja 08/04/13:

Aamupala:
* 2 dl karviaisboysenmarjakeittoa

Välipala:
* 2 kuppia kahvia

Päivällinen:
* jauhelihakastiketta
* kaksi pientä perunaa
* salaattia
* raejuustoa
* punajuurisalaattia
* sämpylän puolikas + Oivariinia + 2 juustosiipaletta
* 2 dl maitoa

Iltapala:
* 2 kuppia kahvia

Mulla oli tänään laiskapäivä. Heräilin kyllä jo seiskalta, mutta torkutin sängyn pohjalla melkein kymmeneen (ai miten niin turhaa...), jonka jälkeen laitoin itseni valmiiksi ja lähdin kouluun. Fysiikan labratuntien jälkeen lähdin käymään ruokakaupassa, jossa mua ärsytti mm. etuilevat räkänokkapikkupojat ES-juomiensa ja karkkisäkkiensä kanssa (aaaargh, tekee ehkä vähän mieli karkkia...) ja kassajonossa hidastelevat mummot. Normaalisti en edes kiinnitä huomioita kyseisten lajien edustajiin, mutta menkkojen alkaessa mua ärsyttää kaikki.

Meillä oli tänään ihan yksinkertainen ruokapäivä, keitettiin pitkästä aikaa ihan kuoriperuna-perunoita ja lämmitettiin eilistä jauhelihakastiketta. Miten joku noin yksinkertainen voikin maistua niin taivaalliselta? Mulla on edelleen pieni pakkomielle muussata peruna lautaselle ja sekoittaa kastike siihen... En nimittäin tiedä, kuinka lapsellista se on, mutta ruoka maistuu satakertaa paremmalta niin!

Onko muuten kukaan lukija kiinnittänyt siihen huomiota, että mulla vaihtuu välillä lautaskoko näissä mun kuvissa? Meillä on siis käytössä Iittalan valkoiset Teema-lautaset, joita löytyy kolmea kokoa: 21 cm, 23 cm ja 26 cm. Sen takia välillä näyttää siltä, että syön hirmuisen määrän ja välillä näyttää ruoka ihan säälittävältä lautasella. Yleensä tietty käytetään 23 cm:n kokoa, mutta koska niitä on "vain" kuusi kappaletta, niin joskus ne ovat kaikki tiskikoneessa. Silloin käyttöön pääsee ruuasta riippuen joko isompi, tai pienempi koko.

Kuva: Silind

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!