20. maaliskuuta 2013

Chili-salaatinkastike

Oon törmännyt aivan loistavaan salaatinkastikkeeseen! Oltiin muutama viikko sitten kaupassa J:n kanssa ja ostoslistalla oli uusi salaatinkastike. Oon aina tykännyt tosi paljon Felixin Kreikkalaisesta salaatinkastikkeesta ja sitä voikin sanoa mun tämänhetkiseksi lempisalaatinkastikkeeksi, mutta välillä tekee mieli kokeilla uusia juttuja.

Salaatinkastikehyllyssä joku vanha äijänkäppyrä alko jutteleen J:lle urheilusta, kun me tukittiin koko kaupan käytävä. Siellä oli just menossa joku remppa ja hyllyjen välit ihan superkapeita. No, J jutteli sille takaisin ja mä ite vertailin (kerrankin) kaikessa rauhassa salaatinkastikkeita. Nehän on melkosia kaloripommeja, mutta mä tykkään silti käyttää sellasia.

Meiran salaatinkastikepullot oli pieniä ja melkein alimmalla hyllyllä, joten ne ei tosiaan osunut silmään ensimmäisenä. Tykkään tommosista oransseista tomaattipohjaisista salaatinkastikkeista, jotka on kumminkin kohtuullisen neutraaleita, ettei ne vie koko makua salaatista, mutta jotka kumminkin maistuu joltain. Tää pullo osui silmään, kun se ei ollut järkyttävän kallis ja kyljessä luki sana "kevyt".

Kaloreita siinä on 200kcal/100g. Maistettiin heti ensimmäisenä päivänä sitä ja se oli kyllä namia. Ihana pieni chilinmaku jäi suuhun. Käytän tuota kerralla n. 5g ja kaloreita siinä määrässä on siis 10 kcal. Ei mun mielestä oo paha ollenkaan. Tää on ehdottomasti sellasta, mitä tuun ostamaan toistekin, mutta silti jatkan sitä täydellisen salaatinkastikkeen etsimistä. Tää oli melkein-täydellinen ja äärimmäisen kivaa vaihtelua.
Kuva: meira.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!