2. maaliskuuta 2013

Menkkamökötystä

Ajattelin tänään ottaa vihdoin itsestäni väli-after-kuvan (nyt olisi se tasan kuukausi kulunut) ja katsoa, miten kroppa on muuttunut. Ei se sitten niin helppoa ollutkaan, kun aamulla heräsin lievään mahakipuun ja koko kroppa oli täysin turvoksissa. Senhän tietää, mistä on kyse: menkat alkaa parin päivän sisään.


No, minä sitten hormoonihöyryissäni kiroilin koko aamun mielessäni ja purin pahimman kiukun siivoamiseen. Kauniisti sanottuna, oon melko hankala tapaus menkkapäissäni. Oon ravannut 12-vuotiaasta asti lääkärissä sen takia, että kivut on kohtuullisen pahat. Mulla se tarkoittaa pahoinvointia, vatsakipuja ja oksentamista (vesikään ei pysy sisällä), pahantuulisuutta ja alaselkäsärkyä, joten kuvailut saa tällä kertaa jäädä väliin...

Kuvat: weheartit

Oon käynyt erilaisissa tutkimuksissa ja testeissä, eikä mitään niiden mukaan pitäisi olla vialla. Oon myös kokeillut erilaisia reseptilääkkeitä, ehkäisypilleireitä, yhdistelmäehkäisypillereitä ynnä muita, mutta mikään ei tehoa. Tiedän, että osittain kivut johtuu myös siitä, että pelkään menkkojen alkamista ja jännitän sitä tosi paljon. Kai sitä pitäisi olla iloinen, että mun kohdalle sattui vaan ne kivut, eikä mitään pahempaa. Välillä se on vaan vaikeeta yrittää ajatella noin pää vessanpöntössä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!