9. maaliskuuta 2013

Ensimmäisen kuukauden paino

Kävin tosiaan ennen laihduttamisen/elämäntapojen muuttamisen puntarilla, joka näytti hälyyttävää lukemaa 70 kg. Olin pienenä hieman ylipainoinen, mutta se tasoittui murrosiän myötä. Siitä lähtien olen aina ollut hoikka. 2011 kiloja alkoi yllättäen kerääntymään, huomaamattomasti. Tää elämäntapaprojekti on mulla nimenomaan sitä, että haluan oppia elämään kevyemmin tavallisella kotiruualla. En halua luopua pastasta ja perunasta, vaan syödä niitä kohtuullisesti ja liikuntaa lisäten.

En missään vaiheessa alunperinkään ajatellut olevani läski, mulla vain oli muutama kilo liikaa ja huono itsetuntoa sen takia. Pääasiahan on se, että omassa kropassa viihtyy ja mä en viihtynyt. Mun lähtöpaino oli tosiaan se 70 kg ja ensimmäisten 32 päivän jälkeen kiloja tipahti -4 kg. Mulla tosin oli nyt normaalit vaatteet päällä, kun taas alkupainoa mitattaessa mulla oli vain pyyhe, joten todellisuudessa paino on tipahtanut vielä muutaman sata grammaa enemmän. En kuitenkaan ota tuommoisia "arvauksia" huomioon, vaan meen tuolla miinus neljällä.

Tällä hetkellä vaaka näyttää siis 66 kg ja olo on paljon parempi. Huomaan oikeasti itsekin, että mun maha on pienentynyt ja selkäläskit lähtenyt sulamaan. Sain tänään aivan valtavan voitontunteen siitä, kun kokeilin eräitä mustia farkkuja ja ne mahtui mun päälle, jeeeee! Ostin ne viime kesänä H&M:lta ja ne ovat kokoa 38. Katsoin vielä huvikseni, mitä painoindeksi sanoo tästä muutoksesta. Tää kyllä oli sellanen motivaatiopotku, että odotan innolla, mitä tulevaisuudessa tapahtuu!

Kuva: painoindeksi.org

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!