26. maaliskuuta 2013

Muka-kouluhommia

Meillä on just englannin tunti meneillään. Opettaja höpöttää tuolla jotain omiaan ja täällä ei oo montaa, joka seuraa opetusta. Se on mun mielestä harmi, että mielenkiinto tosi monia oppiaineita kohtaan on saatu laimenemaan sillä, että opettaja ei vain oo yksinkertaisesti hyvä.

Tottakai tuo on huono ajattelutapa opiskeluhommien suhteen, mutta ainakin mulla se menee niin, että hyvä opettaja innostaa kiinnostumaan aiheesta enemmän ja "huono" opettaja tappaa sen viimeisimmänkin kiinnostuksen. Oon tullut jo joskus ala-asteella siihen tulokseen, että opettaminen ei sovi kaikille.

Onneks oon ihan kohtuu hyvä puhumaan/kirjottamaan englantia, joten mulla ei niin kovin suurta hätää oo. Tiedän, että pääsen kokeesta läpi ihan näppärästi. Mutta mistä sitä sais motivaatiota vielä loppukevään opiskelurutistukseen muutamissa muissa kouluaineissa ennen kesälomaa? Vai kiukuttelenkohan mää vaan turhaan ja koko tää hyvähuonon opettajan määritteleminen on vaan mun omaa mielikuvitusta ja kyse onkin vaan mun omasta laiskuudesta/mielenkiinnon puutteesta jotain tiettyä oppiainetta kohtaan?

Kuva: weheartit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!