7. helmikuuta 2013

Pikkusalaatti

Me tehdään poikaystävän kanssa yleensä joka päivä pikkusalaatti. Pikkunen sen takia, että saadaan syötyä se kerralla pois, koska kummankaan mielestä se ei oo enää niin hyvää seuraavana päivänä. Vähän kuivahtanutta ja vetistä samaan aikaan.

Kuva: minä

Meidän pikkusalaatti:
 - jäävuorisalaattia TAI salaatinlehtiä
 - tuorekurkkua
 - paprikaa
 - punasipulia
(- fetajuustoa)

Fetajuusto on suluissa sen takia, kun tuo toinen ei oo vielä lämmenny sille kauheesti ja laitan sitä vaan oman annoksen päälle. Tomaattia ei käytetä ollenkaan, koska se aukasee tosi herkästi suupielet meiltä kummaltakin, eikä oikein ylipäätään välitetä edes tomaatin mausta. Punasipuli taas on aivan ehdoton! Salaatti ei maistu miltään, ellei siinä oo paljon punasipulia. Tosin joskus heikkona hetkenä, laiskuuden iskiessä, tulee pilkottua vaan vähän kurkkua kummankin lautaselle, tunnustan.

Salaatinkastikkeet on mun pahe. En vois kuvitellakaan syöväni salaattia ilman jonkinlaista kastiketta. Ja oon tosi nirso kaiken maailman salaatinkastikkeiden suhteen. Ne ei saa olla liian väkeviä (Talon kastike, hyi), mutta niiden pitää kumminki mielellään maistua edes joltain. Ikuinen rakkaus on Felixin Kreikkalainen salaatinkastike. Toiseksi paras on ehkä saman merkin Perinteinen. Oon koittanut ettiä jotain kevyempää salaatinkastiketta korvaamaan noita herkkuja, mutta mikään ei oo oikein hyvä. Kermaviilikin käy mulle pippurin kanssa salaatinkastikkeesta. Pääasia, että on edes jotain, tarpeeksi mietoa ja maukasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, kun piristit päivääni!